sobota, 21 maja 2011

Groupon.pl: świetne wyniki, drobne potknięcia

Groupon.pl świętował w kwietniu 2011 r. swoje pierwsze urodziny, przedstawiając przy okazji swoje wyniki:
- z 3,2 mln użytkowników, zajmuje drugie miejsce w polskim e-commerce;
- opublikowano 5 tysięcy ofert, sprzedano 1,5 mln kuponów;
- 590 tys odwiedzin dziennie.
- osoby kupujące za jego pośrednictwem zaoszczędziły w sumie ponad 290 mln złotych.



Co oznaczają te wyniki dla firmy? Przy założeniu, że średnia oferowana zniżka wyniosła 70% możemy szacować wartość sprzedaży na 124 mln złotych. Ponieważ Groupon pobiera (jak wynika z doniesień) zazwyczaj 50% kwoty, która trafia do biznesów jako swoją prowizję, otrzymujemy około 62 mln przychodów. Sprzedaż rośnie lawinowo, zatem wyniki na koniec 2011 prawdopodobnie będą znacznie wyższe.

Tak doskonałe wyniki (choć obciążone znacznymi kosztami - przede wszystkim wszechobecnych reklam, ale również rozbudowanego działu handlowego) są kuszące dla wielu firm.  W tym roku zadebiutował już Citeam.pl prowadzony przez Grupę Allegro, w najbliższym czasie swoje serwisy planuje utworzyć Agora (Happyday.pl już pozwala na subskrypcję) oraz O2.pl (w domenie Ruszaj.pl). Czeka nas zatem widowiskowa walka o rynek, na której skorzystają, mam nadzieję, przede wszystkim kupujący.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz